Close Menu

    Subscribe to Updates

    Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

    What's Hot

    פעילות סייסמית בגילגיט-בלטיסטן: רעידת אדמה בעוצמה 5.4 ליד סוסט גורמת לשיבושים מקומיים

    אוגוסט 14, 2026

    שוק הרכבים החשמליים צומח ב-9% ברחבי העולם, כאשר אירופה מובילה את ההתרחבות ביולי

    אוגוסט 14, 2026

    אתיחאד משיקה טיסות עונתיות ישירות המחברות בין אבו דאבי לגטבורג

    אוגוסט 13, 2026
    חדשות מרעישות
    • פעילות סייסמית בגילגיט-בלטיסטן: רעידת אדמה בעוצמה 5.4 ליד סוסט גורמת לשיבושים מקומיים
    • שוק הרכבים החשמליים צומח ב-9% ברחבי העולם, כאשר אירופה מובילה את ההתרחבות ביולי
    • אתיחאד משיקה טיסות עונתיות ישירות המחברות בין אבו דאבי לגטבורג
    • יום הנוער הבינלאומי 2026 מדגיש את חשיבות הכללת הנוער והמטרות המשותפות
    • האו”ם מזהיר מפני סיכונים גוברים של מידע מקוון לילדים
    • בית המשפט לערעורים הפדרלי מאפשר להגיש תביעות נגד מטא ואחרים נגד ING נגד התמכרות לרשתות חברתיות, מעל 3,000
    • אספקת הדלק בארה”ב ובאירופה מתהדקת עקב עליית מחירי הסולר על רקע שיבושים
    • סין העלתה את רמת ההתרעה מפני שיטפונות בעקבות פגיעת הטייפון דולפין ופגיעה בו
    • הביתה
    • צור קשר
    פוֹרְטָלעַסְקִיםפוֹרְטָלעַסְקִים
    • בריאות
    • בידור
    • עסקים
    • מְמֻנָּע
    • ספורט
    • מוּתָרוּת
    • חדשות
    • סגנון חיים
    • טכנולוגיה
    • נסיעות
    פוֹרְטָלעַסְקִיםפוֹרְטָלעַסְקִים
    דף הבית » צריכת קיווי קשורה ליתרונות בריאות הנפש, חוקרים מגלים
    בריאות

    צריכת קיווי קשורה ליתרונות בריאות הנפש, חוקרים מגלים

    פברואר 13, 2024
    Facebook WhatsApp Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit VKontakte Telegram

    מדענים מניו זילנד גילו שצריכת קיווי יכולה לשפר משמעותית את מצב הרוח תוך ארבעה ימים בלבד, ולעלות על האמונה ארוכת השנים ביתרונות הבריאות הנפשית של תפוחים. הממצאים, שפורסמו בכתב העת היוקרתי British Journal of Nutrition, מצביעים על שינוי פוטנציאלי בהמלצות התזונתיות לשיפור הרווחה הפסיכולוגית.

    צריכת קיווי קשורה ליתרונות בריאות הנפש, חוקרים מגלים

    לדברי טמלין קונר, פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת אוטגו ומחבר שותף של המחקר, שילוב שינויים תזונתיים קטנים כמו הוספת קיווי עלול להוביל לשיפורים בולטים במצב הרוח היומיומי. גילוי זה מאתגר את התפיסות המסורתיות לגבי השפעת התזונה על בריאות הנפש. התכונות המשפרות את מצב הרוח של הקיווי מיוחסות לתכולת ויטמין C הגבוהה שלו, חומר מזין הידוע ביכולתו לשפר את החיוניות ואת מצב הרוח.

    על ידי עריכת ניסוי דיאטה מבוקר בהשתתפות 155 מבוגרים עם מחסור בוויטמין C, צוות המחקר שאף לחקור את היעילות של קיווי בשיפור הרווחה הפסיכולוגית. המשתתפים חולקו לשלוש קבוצות: אחת קיבלה פלצבו, אחרת קיבלה תוסף של 250 מ”ג ויטמין C, והשלישית צורכת שני קיווי ביום. במשך תקופה של שמונה שבועות, הם היו במעקב אחר שינויים במצב הרוח, בחיוניות, באיכות השינה ובפעילות הגופנית.

    התוצאות הראו שגם קבוצת ויטמין C וגם צרכני הקיווי דיווחו על שיפור במצבי הרוח. עם זאת, רק הקבוצה האחרונה חוותה עלייה בהצלחה הנתפסת בעצמה, מה שמעיד על יתרון פסיכולוגי ייחודי הקשור לצריכת קיווי. באופן מדהים, המשתתפים בקבוצת הקיווי דיווחו על שיפור בחיוניות ובמצב הרוח תוך ארבעה ימים בלבד, עם השפעות שיא בין 14 ל-16 ימים.

    המחבר הראשי ד”ר בן פלטשר, מאוניברסיטת אוטגו, הדגיש את המשמעות של ממצאים אלה, והדגיש את ההשפעה המהירה של בחירות תזונתיות על רווחה נפשית. היתרונות הבריאותיים הנפשיים של קיווי יוחסו לתכולת ויטמין C יוצאת דופן שלו, במיוחד בזן SunGold, המתגאה בכמות ויטמין C פי שלושה מתפוזים ותותים על בסיס משקל בשר אכיל.

    זה מדגיש את החשיבות של בחירת מזונות עשירים בחומרים מזינים לבריאות פסיכולוגית מיטבית. לאור ממצאים אלו, פלטשר דוגל בגישה הוליסטית לתזונה ולרווחה, תוך שימת דגש על שילוב של מזונות עשירים בחומרים תזונתיים שונים בתזונה. מחקר זה פותח אפיקים חדשים להבנת הקשר בין תזונה לבריאות נפשית, ומציע תקווה למי שמחפש דרכים טבעיות לשפר את הרווחה הפסיכולוגית שלהם.

    פרסומים קשורים

    התפרצות האבולה בקונגו עברה את רף 1,900 מקרי המוות

    אוגוסט 11, 2026

    התפרצות כולרה בצ’אד הרגה 13 בני אדם, מספר המקרים עולה על 230

    אוגוסט 8, 2026

    ארגוני בריאות אירופאים לוחצים על האיחוד האירופי לחייב את ההגנה מפני חום

    אוגוסט 7, 2026
    חדשות אחרונות

    פעילות סייסמית בגילגיט-בלטיסטן: רעידת אדמה בעוצמה 5.4 ליד סוסט גורמת לשיבושים מקומיים

    אוגוסט 14, 2026

    שוק הרכבים החשמליים צומח ב-9% ברחבי העולם, כאשר אירופה מובילה את ההתרחבות ביולי

    אוגוסט 14, 2026

    אתיחאד משיקה טיסות עונתיות ישירות המחברות בין אבו דאבי לגטבורג

    אוגוסט 13, 2026

    יום הנוער הבינלאומי 2026 מדגיש את חשיבות הכללת הנוער והמטרות המשותפות

    אוגוסט 13, 2026

    האו”ם מזהיר מפני סיכונים גוברים של מידע מקוון לילדים

    אוגוסט 12, 2026

    בית המשפט לערעורים הפדרלי מאפשר להגיש תביעות נגד מטא ואחרים נגד ING נגד התמכרות לרשתות חברתיות, מעל 3,000

    אוגוסט 12, 2026

    אספקת הדלק בארה”ב ובאירופה מתהדקת עקב עליית מחירי הסולר על רקע שיבושים

    אוגוסט 12, 2026

    סין העלתה את רמת ההתרעה מפני שיטפונות בעקבות פגיעת הטייפון דולפין ופגיעה בו

    אוגוסט 11, 2026
    © 2024 פוֹרְטָלעַסְקִים | כל הזכויות שמורות
    • הביתה
    • צור קשר

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.